20/032017Help, ik heb mantelzorgers in dienst

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gevraagd : een spreekkamer en een kop koffie

Aangeboden : de 1e stap tot een gezonde balans in het leven van uw mantelzorgende werknemers

 

Herkent u bij uw werknemer het volgende? :

- neemt onregelmatig vaak verlof op of meldt zich geregeld ziek                                                                            

- voert geregeld privé-gesprekken of moet tijdens werktijd even weg

- overwerken is vaak lastig

- neemt buiten werktijd slechts zeer incidenteel aan activiteiten deel

 

Grote kans dat uw medewerker een mantelzorger is.

 

Een mantelzorger is iemand die langer dan drie maanden meer dan 8 uur per week zorgt voor een naaste, vaak de partner, een kind of de (schoon)ouders.

 

Nederland kent 2,6 miljoen volwassen mantelzorgers, ruim 80% heeft een betaalde baan. In een gemiddeld bedrijf is 1 op de 6 werknemers mantelzorger. In de zorg loopt dit aantal op tot 1 op de 3.          

 

De combinatie van werk, langdurige zorg en gezin valt vaak erg zwaar, meer dan eens is er sprake van grijs verzuim. Voor de medewerker is dit vaak een stressvolle situatie, de productiviteit neemt af en definitieve uitstroom is een gevaar. Voor u als werkgever levert uitval per definitie altijd een kostenpost op.

 

Als mantelzorgmakelaar kijk ik samen met uw werknemer wat er nodig is voor een gezonde balans in het leven. Het doel is om het werk, de zorgtaken, het gezin en sociale leven optimaal te kunnen blijven combineren.  Ik informeer over de diverse mogelijkheden voor ondersteuning en maak zonodig afspraken om zaken verder uit te zoeken en regeltaken over te nemen. Vooral het schakelen met de instanties om zorg geregeld te krijgen kost vaak erg veel tijd en levert soms een hoop frustratie op. Door deze regeltaken over te nemen ontlast ik de mantelzorger waardoor deze zelf geen zaken tijdens werktijd hoeft te organiseren.

 

Resultaat :

- uw werknemer voelt zich gesteund en weet dat hij er niet alleen voor staat

- u geeft uiting aan goed werkgeverschap 

- uw organisatie krijgt zicht op de mantelzorgers binnen het bedrijf

 

Gunt u uw werknemer ook weer meer balans in het leven? Neem dan contact met mij op voor het inplannen van een kosteloos mantelzorg-inloopspreekuur bij u op kantoor.

 

Ik hoor u denken: voor niets gaat de zon op,  dus hoezo geen kosten ?

 

Het enige wat ik van u vraag is een spreekkamer, een kop koffie en promotie voor het inloopspreekuur binnen uw organisatie.  Het spreekuur biedt mij de gelegenheid om met mantelzorgers in contact te komen. Vaak zijn ze voor ondersteuning door een mantelzorgmakelaar verzekerd maar weten ze dit niet. Daarnaast vergoeden sommige gemeenten de mantelzorgmakelaar en misschien heeft uw bedrijf wel een sociaal fonds waar de inzet van de mantelzorgmakelaar uit betaald kan worden.

 

Belangstelling gewekt voor een inloopspreekuur of wilt u meer informatie?:

 

Yvonne de Haan  

06-24118050

info@demakelaarinmantelzorg.nl

 

 

  • 04/0720195 sterren review

    Tevreden cliënten, daar doen we het voor!

  • 07/042019Omrop Fryslân

    In het kader van de week van de mantelzorg was ik op 4 april jl. te gast in het tvprogramma Hjoed van Omrop Fryslân om te vertellen over mijn beroep en te praten over de toekomst van mantelzorgondersteuning in Friesland.

  • 01/022019Special Goed Vertegenwoordigd

    Wie regelt jouw zaken als je het zelf niet meer kunt? Er zijn verschillende manieren om vertegenwoordiging te regelen. Het is sterk afhankelijk van de persoonlijke situatie welke vorm van vertegenwoordiging het meest geschikt is. Wat zijn de verschillende vormen van vertegenwoordiging en wat zijn de belangrijkste verschillen? Lees de Special Goed Vertegenwoordigd die ik in opdracht van @MantelzorgNL geschreven heb.

Meer informatie of afspraak maken? Bel: 06-24118050 of neem contact met ons op

Neem contact op